۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

لخت، رو در رو با واقعیت های خودمان

نمی دانم طنز تصویری «لخت در آیینه» را می بینید یا نه. کارهای جالبی هست اند که به مسایل فردی و اجتماعی جامعه ی ایرانی می پردازند. تابه حال شش نسخه از این مجموعه منتشر شده. در مورد این کار، خوب جای بحث زیاد هست. اما در مورد سبک کار؛ بسیار نو و ساختارشکن هست اند و به عنوان کاری که هنوز تعریف و چارچوبی به دست نداده (و به دنبال آن می گردد) قابل قبول اند. اینجا شش امین (آخرین تا این لحظه) برنامه از این سری را می بینید. یادآور می شوم که برنامه برای بزرگسالان هست. و انتشار آن در این جا به معنی تایید همه ی جنبه های برنامه نیست.


لینک این برنامه در فورشِیرد
لینک به صفحه ی فیس بوک

۲ نظر:

شیرین گفت...

به نظرم آماتورن. البته ازشون انتظاری هم نمیره. چون برای شبکه تلویزیونی یا جایی کار نمی کنن. چند تا دانشجون که به نظرم بیشتر برای "فان" قضیه است برنامه میسازن. مثلا عورت چهارمشون خیلی ضعیف ساخته شده بود. ولی در کل کارشون رو میپسندم!
.
راجع به این قسمت از برنامه شون هم جای بحث هست.

Vacancy گفت...

آماتور که هستن. واسه جایی کار نمی کنن. واسه خنده اش هم کار می کنن. قسمت چار هم بد بود واقعن. همش درسته. اما من دوسشون دارم. چون به نظرم «خودی اند». نه که آدم هارو دسته بندی کنم به این صورت. شاید چون شیطنتشون منو یاد چیزی می اندازه.

در مورد این قسمت؛ راست اش توی دنیای مردانه ی ایران، روشن-اندیش ترین مردها هم هنوز دچار این تضاد و تناقض هستند که جای دختر، زن، دوست من، دوست قبلی تو، دوست اون، زن اون و ... کجاست؟ مرز این ها کجاست؟ معنی اش چیه؟. بحرانی که از بابت فیلم منتسب به خانم امیرابراهیمی پیش اومد یادت هست؟ اون روزها بود که من هم خیلی درگیر این مساله شدم*.

اینجا واقعن جای چون و چرا کردن تنگه. اینقدر می تونم بگم که واقعن یک بحران «رابطه» هست در ایران.

*این بهترین مطلبی بود که اون روزها خوندم:
http://aflatoun.blogfa.com/post-14.aspx